Installationsplan

Här kommer information om det fortsatta installationsarbetet i Ölme Fiber. Som ni säkert vet vid det här laget så är det IP IOnly som tagit över ansvaret för det fortsatta arbetet med installationerna. Planeringen som vi fått av IP Only för installation av er fiber ser ut enligt nedan. Den detaljerade planeringen gör Onfield och de kontaktar er och bokar tid när det närmar sig installation.

Område 1.1 - Januari, Februari 2016 Område 1.2 - Mars 2016 Område 2.1 - Maj 2016 Område 2.2 - Maj 2016 Område 2.3 - April 2016 Område 3 - Maj, Juni 2016

Område 1.1 – Januari, Februari 2016
Område 1.2 – Mars 2016
Område 2.1 – Maj 2016
Område 2.2 – Maj 2016
Område 2.3 – April 2016
Område 3 – Maj, Juni 2016

För att installationen ska flyta på så smidigt som möjligt, är det viktigt att ni som inte grävt ner er slang på tomten gör det så fort vintern är över och tjälen släppt. Behöver ni minigrävare pratar ni ihop er med grannarna så får vi en hög nyttjandegrad på maskinen. Minigrävaren bokas genom Ann, 070-511 72 94 och hämtas/lämnas av er på Ramirent i Kristinehamn.

 

Återstående arbete inom Ölme Fiber:

  • Det är två vägtryckningar kvar, men just nu är det för kallt, så vi avvaktar mildare väder. (trycks av Styrd Borrning i Karlstad och grävs ihop av Ölme fiber)
  • Sätta två noder, teknikskåp, vid Åkerbo och Niklasdam. Detta görs när tjälen har släppt av Ölme fiber.
  • Hänga i tre stolp mellan Skråckvik och Kummelön, detta ska utföras av Ellivo (Fortum)

Vi vill uppmärksamma er på att föreningen måste finnas kvar ytterligare några år och att ni därför även fortsatt måste betala er medlemsavgift. Fakturorna är på väg ut. Har ni frågor angående medlemsavgift/faktura så kontakta kassören, Annette Carlén, annette.carlen@olmefiber.se

Hälsningar
Ölme Fiber

 

Nedan följer information från Onfield

Efter ett uppehåll för jul och nyårshelg, är nu arbetet åter igång i Ölme.

Hitintills har ca 260 installationer utförts och de återstående ca 450 kommer att utföras under kvartal 1 och 2, 2016. En mer detaljerad översikt på när olika områden beräknas få installation, presenteras separat.

Enkelt beskrivet består vårt arbete av följande moment:

  • Installation av NOD
  • Byggnation av ”matande” fiber, samt driftsättning av NOD.
  • Blåsning av stamfiber och kundfiber
  • Svetsning av stamnät och därefter kundnät
  • Bokning av kund
  • Installation och driftsättning av fiberanslutning

När teknikerna lämnar ert hus, kan ni börja beställa tjänster!

OBS! Detta förutsätter att ni grävt in slangen till husvägg.

Många av er kontaktar oss med olika frågor. Fr.o.m. 2016-01-25 hänvisas alla frågor från Ölme fibers medlemmar mot Onfield Networks till följande alternativ:

 

  1. E-post till: olme@onfield.se

Alterativt:

  1. Telefon: 0739-816 233 (telefontid, vardagar 07:00-18:00)

 

Frågor rörande medlemmarnas: avtal, priser, fakturor, tjänster eller val av operatör, kan vi inte besvara, utan hänvisar dem vänligen men bestämt till IP-ONLY alt. resp. operatörs kundtjänst.

Vi kommer ej att svara på när vi beräknas komma och installera hos enskilda personer. En områdesplan finns och presenteras av Ölme Fiber. Alla kunder kommer att bokas av oss i god tid för installation. Vi ber er att inte säga upp era befintliga abonnemang för t.ex. tv och bredband innan ni vet att er nya fiberanslutning fungerar.

 

Ni är välkomna att höra av er med installations- eller fiberblåsningsfrågor. Eller gärna uppdaterade kontaktuppgifter, om ni vet med er att ni t.ex. bytt telefonnummer.

Blåsning av fiberkabel och installation av anslutningar kommer att fortgå trots ett i skrivande stund, bistert vinterväder. Våra Tekniker kontaktar er via telefon i så god tid som möjligt när det blir dags för er installation. Ingen kommer att bli bortglömd!

 

Med Vänliga Hälsningar

PlatsChef Jimmy Bygren med personal

 

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.